Facebook-mainostus

YLE Häme uutisoi etsivän nuorisotyön aloittamisesta Hattulan kunnassa. Haastattelussa nuorisotyöntekijä Tiina Tuori kertoo alun haasteista ja siitä miten uudesta työmuodosta voisi viestiä alueen nuorille. Hän mainitsee tärkeäksi keinoksi mm. Facebookin hyödyntämisen. Tiedottamisessa Facebook onkin hyvin tärkeällä sijalla, koska sen kautta voidaan löytää oikea kohderyhmä suhteellisen helposti. Tapoja on useita, suusta suuhun markkinointi, Facebook-sivujen tai profiilien käyttäminen ja sitä kautta kaveripyyntöjen tai sivusuosittelujen hyödyntäminen. Tässä yhteydessä on tosin hyvä mainita, että Facebook-profiilien suhteen ei olla täysin kestävällä maaperällä, kuten aikaisemmasta blogikirjoituksesta ilmenee. 

Facebook-mainostus

Puskaradion hyödyntäminen markkinoinnissa on todella tehokasta, mutta Facebook tarjoaa käyttäjilleen myös  kattavan mainostyökalun, jonka avulla voidaan ostaa ja kohdentaa mainontaa kustannustehokkaasti. Kohdennettu mainonta voi olla tehokasta siinä tapauksessa, kun etsitään niitä nuoria, joita ei muuten tavoiteta ja joilla sosiaaliset verkostot esim. Facebookissa ovat heikot. Otetaan esimerkiksi Hyvinkään kaupunki. Facebookin mainostyökalulla voidaan rajata kohderyhmä niin, että mainos näkyy vain seuraavat kriteerit täyttäville nuorille:

  • asuu Hyvinkäällä
  • 18-28 vuotias
  • listannut harrastukseksi tai kiinnostuksen kohteeksi: alkoholi, bileet, tupakointi ja työttömyys.
Näillä kriteereillä löytyy Hyvinkäältä 60 henkilöä. Esimerkissä kriteerit ovat stereotyyppiset, mutta tarkoituksena on tuoda ideaa esille. Mikäli Facebook tarjoaa meille tällaisia mahdollisuuksia haarukoida kohderyhmää ja kohdistaa mainosnäkyvyyttä, niin onko se jotain sellaista mitä voisimme hyödyntää? Onko tällä keinolla mahdollisuutta löytää niitä nuoria, jotka apua tarvitsevat?
ps. esimerkin mukaisen mainoksen hinta Facebookissa on 0,46 euroa per klikkaus. Jos kaikki 60 henkilö klikkaisivat manosta olisi kokonaiskulu 27,6€.


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s